čtvrtek 4. února 2016

Vlasy našich babiček a ty naše

Dnes bych se opět vrátila k tomuto tématu.
Vše začalo v únoru 2014 po rozhovoru s logopedkou naší cácorky.
Docela mě to nakoplo.
Říkala jsem si, co dělám špatně.
Používám kvalitní šampony na vlasy, už se nebarvím - na střední jsem měla trvalou, pak jsem se občas nabarvila - né kvůli šedinám, ale protože jsem chtěla změnu a moje barva mě nudila.
Tato doba už je dávno pryč.
Jedinou barvu, kterou jsem občas použila byla henna.
No a stejně jsem si vlasy myla cca každý druhý den.
Tak jsem začala .
Jak šli moje pokusy se můžete dočíst tady, tady, tady, tady, tady, tady a naposled tady.

No a jak můj pokus s vlasy dopadl po skoro 2 letech?
Myslím si, že docela dobře.
Jsem na dobré cestě.
Teď si myji hlavu 2x týdně (po 3 nebo 4 dnech).
Přestala jsem kupovat šampony v Yves Rocher a Manufaktuře a přešla na rostlinné či BIO rostlinné šampony.
Možná si někdo myslí, že jsem podlehla trendu BIO mánie a zbláznila se, ale ne nezbláznila jsem se.
Jen nechci zbytečně tělo zatěžovat chemii.
Napřed jsem používala tuhý šampon.
Teď jsem z tuhého šamponu přešla na tekutý.
 
Nejsou špatné, ale objevily se mi lupy a tak je chvilku nechám odpočívat.
Pořídila jsem si šampon od Weledy na lupy
Pšeničný šampon proti lupům 
Zatím jsem myla 3x a pomalu zabírá.

Místo kondicionéru oplachuji octovou vodu (používám jablečný ocet ) nebo teď nově zeleným čajem.
Kopřivy jsem teď vynechala.
Vlasy se mi začali méně mastit - i když ofina a spánky se mastí pořád, ale řekla bych že méně než před rokem. Takže stále používám suchý šampon na spánky a ofinu, ale až 3 den.
Vlasy si myji vždy v neděli  a ve středu večer.
Přiznám se v neděli už nejsou tak fit jako v sobotu, ale v culíku to jde.
Moji nevýhodou je také to, že mám jemné vlasy, které mají tendenci k plihnutí a vypadají neupraveně.
Ale bojuji a tento boj je na dlouhou trať.
Neupraví se to ze dne na den ani z měsíce na měsíc, nejde roky ničené vlasy chemii zpravit za krátkou dobu. Ale za ty dva roky vidím, že moje vlasy jsou zdravé, lesklé a méně se mastí. I kadeřnice mi říkala, že mám zdravé vlasy. Takže pokud ještě vydržím další 2 roky tak si myslím, že vlasy budou OK a dostanu se na mytí jednou za týden.

Pomalu začínám i s kosmetikou. Mám mastnou pleť a občas se mi objevuje akné. Používala jsem Normaderm od Vichy. Tako kosmetika mi připadala super. Měla jsem od akné a maštění pokoj, ale poté co jsem kosmetiku vyměnila byl to děs. Vlastně poslední 4 roky hledám novou kosemtiku která by mi vyhovovala. Mám velké póry a pleť nic moc. Chtěla bych mít krásnou sjednocenou pleť a nemuset používat BB Crem nebo make-up. Snažím se kupovat rostlinou certifikovanou kosmetiku.
Dětem kupuji Marseillské mýdlo na mytí - oba občas mají ekzém, ale co používám toto mýdlo tak se jim objevuje opravdu jednou za čas.
Nepoužívám žádné sprchové gely pro děti ani pro sebe. Snažím se prát v eko prškách nebo mýdlovém slizu. Místo aviváže dávám ocet.
Někdo by řekl, že jsem se zbláznila a možná si to o mě i někdo myslím, že podléhám trendu Bio života, ale není to pravda. Nejsem zarytý zastánce Bio životního stylu. Jen chci abychom nedostávali do těla zbytečně moc chemie a neobjevoval se u dětí tak často atopické ekzém.
Stačí jen vyměnit pár maličkostí a život je hned veselejší - neotravují mě maličkosti, které jsem musela dřív řešit - viz ekzém dětí.

Používáte také eko prášky či čistící porostředky - jaké?
Jakou přírodní kosmetiku používáte?

Já jsem zkoušela Laveru z DM - smíšená a mastná pleť. A teď mám Konopnou kosmetiku Cannaderm. Není špatná, ale po krému mám ráno docela mastnou pleť. Zrovna mi došla pleťová vada, tak budu muset vyrazit koupit novu. Nemáte někdo nějaký typ na dobrou pleťovou vodu či tonikum?
Zatím jsem ještě nenašla krém a odličovací přípravky, který by mi max. vyhovovali. Zkoušená kosmetika byla OK, ale nebyla to ta must have nebo musím si koupit znovu. Přišla mi zatím průměrná.
Moje mamka mi vždy chtěla a chce pomoc ke krásné pleti a tak se občas zeptá i v Parfimeriích na kosemtiku pro můj tip pleti a občas mi přinese i vzorečky. Tak jsem zkoušela i kosmetiku  Esteé Lauder, kterou ji doporučili jako to nejlepší co je. Je to ale chemii a hlavně je hodně hodně drahá. Nechci patlat na obličej chemii. No a tam jinou než drahou a chemickou kosmetiku nemají - teda alespoň jsem zatím na přírodní kosmetiku v parfumerii nenarazila.
Takže budu projíždět internet, diskuze a krámky a hledat značku kosmetiky, která mě bude max. vyhovat.


4 komentáře:

  1. Ahoj Terezko, ocet používám v celé domácnosti, zkouším ho ředěný i na pleť. V lékárně jsem si koupila jarischův roztok, poradila mi to kosmetička. koukni na net. Eko prášky nepoužívám, ekzém naštěstí nemáme, do poslední máchací lázně dávám trošku octa. Krémy na obličej kupuji obyč., nesmí být moc navoněné..., štípe mě obličej, svědí kůže..., často střídám. Je to fakt o hledání a zkoušení, každému bude vyhovovat něco jiného... Přeji pěkný večer. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já teda používám eko prostředky už dost dlouho mám vlastní čističku a přečištěná voda mi jde do jímky ze které ji vypouštím na zahrádku, tak proto :-)) Prášky a jar si vyrábím, kosmetiku z Manufaktury používáme, dcera je vedoucí v obchodě v HK a měla jsem ji ráda už před tím....tu kosmetiku :-) Já mám teda s vlasy úplně opačný problém, mám je suché :-) Pěkný večer :-)

    OdpovědětVymazat
  3. To věčné téma vlasy a co s nimi ? .. řeším i já :-)) velkou módou -co tak čtu - je neumývat si vlasy vůbec popř. minimálně - prý podle vzoru našich předků !!! sama to raději nezkouším ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, tak o tom jsem četla také a nemá odvahu to vyzkoušet, nedovedu si představit, jak bych pak chodila do práce s třeba 3 týdny nemytými vlasy. Brrrrrr.

      Vymazat