úterý 25. února 2014

Vlasy našich babiček a ty naše - zamyšlení

K napsání tohoto příspěvku mě přiměla včera naše logopedka.
Pokaždé nás pozdraví dobrý den dámy, ale včera přidala, to jsem ráda, že vypadáte stejně.
Nechápala jsem, pak mi pověděla, že dopoledne u ní byla maminka s dcerou.
Maminka byla ostříhaná a změnila barvu vlasů.
No a já ji povídám, že se barvit nemůžu, abych si nezničila vlasy, jenom hennou a to není poznat.
No a ona na to proč bych si je barvila, když mám hezkou barvu.
No a já na to, že se mi mastí a tím, že je barvím se mi trošku odmastí a nemusím je mýt ob den.
No a ona na to, že to není dobré mýt často vlasy, že se pak mastí ještě víc a pak člověk skončí tak, že si vlasy myje každý den,je to prý začarovaný kruh.
Nedávna mluvila s jednou kadeřnicí a ta jí říkala, že do šamponů přidávají kde co a taky něco, aby se vlasy mastily více a lidé si vlasy myly každý den a tím pádem kupovali i častěji šampony.
Když se tuhle spotkala se svoji známou, tak obdivovala její vlasy, a jestli byla u kadeřníka.
No a ta postarší paní odpověděla, že né.
No a že si vlasy myje jednou za 14 dní.
Moje švagrová, která si vlasy už asi 10 let barví si vlasy myje 1x týdně. 
Moje babička si je myje tak jednou za 10 dní.

Když jsem jí řekla, jak často si je myji já, tak prej si je odmašťuji a proto se mi víc mastí.
Kdybych si je nemyla tak často, tak se mi masti nebudou.
No ale vydržte to.
No to u mě nejde.
Mastí se mi ofina a vlasy na  spáncích.
Tak si je teď myji ob den  - např. v neděli večer, pondělí super, útery ráno také, ale kolem poledne se už necítím no a odpoledne mám mastnou ofinu, spánky, když někam jdu, tak použiji na tyto partie suchý  šampon a večer umyji.
Když jsem byla malá tak jsem si  vlasy myla jednou za týden - tak to teď dělám dětem.
Někdy na střední se  mi začaly masti a mamky kadeřnice mi doporučila trvalou.
Tak jsem si dávala trvalou, vlasy myla jednou týdně a super.
Mezi trvalýma jsem si doma hlavu barvila.
Pak mi vlasy spálila a já přešla k jiné kadeřnici.
Ta už mi trvalou odmítla dávat, že bych si vlasy zničila a tak to začalo.
Vlasy jsem si začala mýt 2x týdně.
To ještě šlo.
Pak jsem začala chodit do práce a pomalu začal začarovaný  kruh mytí vlasů.
Nechtěla jsem vypadat špatně, chtěla jsem být upravená.
Postupně jsem si začala mýt vlasy každý 3 den.
No a teď jsem to dopracovala každý 2 den.

Nechci skončit tak, že bych si musela mýt vlasy každý den.
Unavuje mě to.
Na doporučení kadeřnice nepoužívám šampony koupené v drogerii  - glisskur byl dárek k Vánocům,
ale kupuji v yves rocher, manafuktruře nebo v lékárně.
Snažím se kupovat šampony bez silikonů.
No ale vlasy se mi mastí stále víc.
Naše babičky neměli šampony, kondicionéry ani tužidla.
Myly si vlasy jádrovým mýdlem - i když prej už není to co bývalo kdysi.
No a vlasy měli hezké, leské a myly jednou za 3 týdny.
Kde je vlastně chyba.
Snažím se už léta.
Pomalu se smiřuji s tím, že mám jemné vlasy (sestry jeden vlas je silný jako moje dva)
Mám je jemné a tím pádem mi moc nedrží, plihnou a nevypadají hezky.
Teď bojuji s mastnotou.
Ono mít jemné vlasy je síla,  ale kombinace mastné jemné vlasy je fakt hrůza.
Zatím mám delší vlasy, ale byli doby, kdy jsem chodila na kluka.
Chtěla bych mít vlasy jako ženský z reklamy nebo některé modelky.
No ale našívat si je nechci.
Pročetla jsem několik diskusí, ale výsledek nic moc.
Někde píší mít jak potřebujete, jinde vydržet a mýt co nejméně.
Prostě začarovaný kruh.
Doufám, že vy takové starosti nemáte.
Krásný zbytek dne.


6 komentářů:

  1. Terko, za chvíli vyraší první lístečky kopřivy. Stačí si jich pár nasbírat mimo místa u frekventovantovaných cest, zalít horkou vodou (možno před tím nahrubo nasekat) a případně přidat pár lžic octa a umýt výluhem vlasy. Takto pravidelně při každém mytí - vlasy zesílí, přestanou se tolik mastit, zmizí i případné lupy a kapsu to nebude stát skoro ani korunu :-) Dá se použít i sušená kopřiva, ale kde se hrabe na tu první jarní čerstvou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko dík za tip. Dá se tento výluh udělat dopřed nebo musí být čerství. Na zahrádce kopřivy nemáme a chodit každou chvilku na kopřivy někam do přírody bych asi nezvládla.

      Vymazat
    2. Teri, výluh by měl být čerstvý (začal by kvasit), ale místo čerstvých kopřiv se dá použít i sušená kopřiva.

      Vymazat
  2. Buď v klidu, s vlasama mám starosti ještě horší:-D A mýt co nejméně nepomůže, vyzkoušeno :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Terko, já myji každý den! Vlasy se mi sice nemastí, ale mám je také jemné a když je neumyji, tak "lehnou". To znáš. ;-) Zvykla jsem si, každé ráno stejný kolotoč: vlasy, zuby... Hlavně, že jsme zdravé. ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Holky tak já včera koupila obyč kopřivový šampon a zkouším.
    Dagmar vlasy jsem myla ráno, když jsem chodila do práce. Teď po ránu nestíhám a myji večer. Mě na ta aby vlasy nelehly pomáhá po umytí na noc drdol. Mám je postupně sestříhané, takže nejkratší jsou po uši a nejdelší po lopatky. Docela mě to pomáhá. Jenom kdyby se nemastila ta moje ofina a spánky.

    OdpovědětVymazat