pondělí 21. října 2013

Háčkovaná dýně - návod




Nedalo mi to a tak jsem vytvořila návod na háčkovano dýni. Když jsem ji chtěla dělat, tak jsem ho nenašla. Inspirovala jsem se tady
Univerzální návod na háčkovanou dýni.
Budete potřebovat středně silnou vlnu – já použila perletu luxus, dále háček č.4 a výplň – vata, PES kuličky atd.
řo = řetízkové oko
kr= krátký sloupek
Dýně
Začínáme 5 řo spojit do kruhu.
1ř. 1řo+12ks
2ř. 1řo + každý ks zdvojíme
3ř. 1řo +do každého 3ks předešlé řady 2ks (1,1,2,1,1,2)
4ř. 1řo +do každého 4ks předešlé řady 2ks (1,1,1,2,1,1,1,2)
5ř. 1řo +do každého 5ks předešlé řady 2ks (1,1,1,1,2,1,1,1,1,2)
Takto přidáváme, až dosáhneme požadované velikosti dýně.
Začínám jako na háčkovanou čepičku.
Dále pak háčkujeme rovně bez přidávání. Já většinou háčkuji 6 -8ř.
Poté začínáme ujímat. A to tak, že jeden krátký sloupek předešlé řady přeskočíme.
Pokud přidáváme 12x, tak uháčkujeme 11ks a 12ks vynecháme a pokračujeme až sloupkem 13. Takto pokračujeme až do konce řádku. Tímto způsobem ujímáme v každém řádku, až nám zůstane 6ks.
V průběhu ujímání dýni začínáme vycpávat. Já jsem použila výplň z polštářků z Ikei.
Každou řadu ukončíme pevným okem.
Když máme posledních 6 ks, tak dýni ukončíme. Ustřihneme si delší kus vlny – tak 1,10m. Tento kus vlny použijeme na tvarování dýně. Protáhneme provázek ze z hora dolů a utáhneme.
Stopka
Uháčkujeme 5řo a spojíme do kruhu
1ř a další řady – 6ks.
Počet řádků záleží na Vás, jak ji chcete mít velkou.
Předposlední řádek – každý ks zdvojíme
Poslední řádek háčkujeme bez přidávání, vyplníme, přišijeme a máme hotovo.
Je to můj první návod, pokud byste měli otázky, klidně se ptejte.



2 komentáře:

  1. Prosim Vas ja nerozumiem tej stopke ako ju robite.som z toho mimo.mozte mi poradit?dakujem Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,
      stopku dělám tak, že uháčkuji 5řo a spojím do kruhu. Do tohoto kruhu uháčkuji 6ks - 1ř.
      2ř. - uháčkuji do každého krátkého skoupku předchozí řady 1 krátký sloupek
      3ř. a další - do každého krátkého skoupku předchozí řady 1 krátký sloupek.
      No a takto háčkuji tolik řad, podle toho, jak chci mít dlouhou stopku.
      Předposlední řádu háčkuji tak, že do každého krátkého sloupku předchozí řady uháčkuji 2 krátké sloupky.
      Poslední řadu háčkuji tak, že do každého krátkého sloupku předchozí řady uháčkuji 1 krátky sloupek.
      Tereza

      Vymazat