pondělí 7. září 2015

Vlasy našich babiček a ty naše - po roce

Po roce od posledního příspěvku,
co se za tu dobu změnilo.

V únoru 2014 jsme s logopedkou vedli rozhovor o vlasech,
o tom,  že dřív se vlasy nemyly tak často a ženský je měli i tak hezké.
No a já se zamyslela jak to bylo dřív,
opravdu jsem si jako malá myla vlasy 1x za týden.
Moje babička si vlasy myla dříve dokonce 1x za 3 týdny,
teď tak 1x za 14 dní.
Dětem myji vlasy 1x týdně někdy i 1x za 14 dní.
Jak šel čas,
tak jsem vlasy myla 2x týdně.
Po porodu prvního dítěte už jsem myla ob den.
Dost mě to štvalo,
vlasy se my mastily,
druhý den ráno jakž takž,
ale odpoledne hrůza
a večer raději už ani nemluvím.
Kde jsem udělala chybu.
Co způsobuje to, že se nám vlasy mastí čím dál tím víc
je to vodou, vzduchem, jsme starší a mění se nám pokožka hlavy
nebo je to tím,
že používáme chemické šampony?
Tak jsem začala experimentovat.
No a jak jsem dopadla?
Po spoustě pokusů tu, tu, tu, tu, tu a tu.

Si poslední dobou myji vlasy 2x týdně.
V pondělí a ve čtvrtek ráno.
Po každém mytí oplachuji kopřivovým odvarem (nasušila jsem si kopřivy)
nebo použiji octoví oplach.
1 den ok, druhý den suchý šampon či kakao na ofinu a 3 den umyji jenom ofinu a vlasy stáhnu do ohonu.
Začínají se mi pomalu ale jistě vracet do normálu.
Chce to čas a trpělivost.
Nic se nezmění ze dne na den.
Než bylinky zaberou trvá to týdny a měsíce.
Šampony z drogerie a lékárny jsem vyměnila za
pivní šampon z Chodovaru
Detaily položky Pivní šampon
A dnes jsem použila tuhý šampon henna



No a udělala jsem si i svoje vlastní tinktury na vlasy.
Kupované od Alpy jsou prý nic moc.
Takže mám kopřivovou a rozmarýnovou.
Ještě jsem nepoužila,
zatím louhuji,
ale už se těším.
Snad mi to prodlouží interval mytí na 1x týdně.



Teď jsem začala experimentovat s krémy na obličej.
Po prvním porodu jsem začala používat Vichy normaderm.
Používala jsem ho cca 5 let,
pak jsem chtěla změnu.
Poslední 2 roky hledám ten pravý krém na obličej.
Zkoušela jsem z lékárny - Biodermu
z Yves Rocher, Manufaktury a dokonce jsem měla vzorky i z parfumerie.
Nic moc.
Rok jsem používala krémy na obličej z Manufaktury,
nepomohli ani neublížily.
Mám mastnou pleť.
Pak jsem se vrátila do lékárny.
Začala jsem používat kosmetiku Nuxe.
Ze začátku OK, ale později se mi pleť začala neuvěřitelně mastit
no a akné na sebe nenechalo dlouho čekat.
Minulý týden jsem objevila Lavera a její  pleťový krém na mastnou pleť.
Mátový krém

Používám ho na noc.
Na den používám BB krém.
Mám ho týden a už jsem byla zoufalá,
každé ráno jsem měla mastný obličej,
říkala jsem si, že se podívám po jiném
a ejhle.
Dneska ráno po mastném obličeji ani památka.
Takže funguje.
Uvidím jak to půjde dál.
Chci přejít od chemických krému k přírodním.
Jsou šetrnější k pleti.
V parfumerii mi prodavačka nabízela krém Helena Rubinstein,
dostala jsem vzorek - vyšel mi na cca týden používání,
obličej byl po noci mastný a to byl krém na mastnou pleť,
takže cena velmi vysoká a žádný účinek.
Ještě štěstí že jsem ho nekoupila.

No a co vy?
Dáváte raději přednost přírodní kosmetice nebo chemické?



Žádné komentáře:

Okomentovat