středa 17. prosince 2014

Návod na raglánový svetr pletený od shora

Na přání vkládám návod jak uplést raglánový svetr + jako dárek návod  na tento svetr vel. 104-110


Jakmile se ho jednou naučíte plést, už nebudete chtít plést svetry jinak. Má mnoho stranné využití. Perfektně sedí neboť se dá během pletení zkoušet. Také Vám odpadne sešívání. Už nikdy nebudete mít dlouhé nebo naopak krátké rukávy či tělo. Já jsem si ho zamilovala a od té doby jsme svetr snad jinak nepletla.
Takže jak na něj.

Potřebujeme :
Vlnu a odpovídající velikost kruhové jehlice – jehlice by měla mít delší lanka. Já osobně používám sadu jehlic Knit Pro
Počítadlo řad
4x značkovač – nejsou podmínkou, ale pro začátečnice je doporučuji, aby věděli, kde mají nahazovat před raglánovou linii

Princip je jednoduchý – v každé sudé řadě nahodíme a v každé liché řadě nahozené oko upleteme hladce nebo anglicky hladce
Pokud pleteme hladce máme podél raglánové linii dírky – vypadá to zajímavě, hodí se na tuniky, dívčí svetříky či trička.

Pokud pleteme anglicky hladce tak se nám dírky netvoří

No a jak vlastně začneme.
Změříme si obvod výstřihu – na sobě nebo podle trička či svetru – v místě, kde chcete, aby byl výstřih – to platí pro rolák. Pokud budete plést svetřík s lemem, tak o kousíček níž.
Poté si z vlny upleteme zkušební vzorek a spočítáme si kolik ok máme na 1cm. Toto číslo poté vynásobíme číslem, které nám vyšlo při měření obvodu. No a dostaneme počet ok potřebných k nahození.
Od tohoto čísla odečteme 4 – 8 ok pro raglánovou linii. Záleží na Vás, jestli chcete mít linii z jednoho či dvou ok. Já osobně většino používám 8 ok pro raglánovou linii.
Počet ok, který nám zbude by měl být dělitelný třemi – rozdělení je takto 1/3 přední díl, 1/3 zadní díl a 1/3 na rukávy (oka na rukáv spočteme tak, že 1/3 očí pro rukáv vydělíme číslem 2). Pokud Vám vyšlo číslo, které není dělitelné třemi, připočteme zbylá oka k přednímu dílu.
Poté už můžeme nahodit. Já jsem většinou začínala uprostřed zadního dílu, ale poslední dva svetry jsem začátek měla na boku.
Já Vám budu popisovat postup pro začátek na boku. Pokud děláte svetr proužkový vypadá to lépe než střídání barev uprostřed zadního dílu. Popis je pro svetr pletený hladce.

Použité zkratky
hl – oko upleteme hladce
zn – značkovač
anghl – oko upleteme anglicky hladce
nah. – nahodíme oko
Poč.řad – počítadlo řad

Takže nahodíme na kruhovou jehlici vypočtený počet ok. A upleteme první řadu hladce. Dávejte si pozor, aby se nahozená oka nepřetočila. 

Doplnění:
Pokud chcete mít svetr s rolákem, lze rolák plést současně ze sedlem nebo až po dokončení.
První varianta se mi osvědčila jako lepší. Takže pokud chcete na svetru rolák, tak nahodíme potřebný počet ok pro výstřih a pleteme bez přidávání požadovaný počet ok a teprve pak začněme rozšiřovat viz 1ř.

1ř. celou pleteme hladce a umístíme značkovače takže pleteme takto: 1hl, umístit poč.řad., pak upleteme hl počet ok pro přední díl, umístíme zn, 2hl (raglánová linie), pak upleteme hl oka rukávu,umístíme  zn, 2hl (raglánová linie), pak upleteme hl počet ok pro zadní díl, umístíme zn, 2hl (raglánová linie), pak upleteme hl oka rukávu, umístíme zn, 1hl – a máme 1řadu
Od druhé řady budeme plást raglán a to tak.

2ř. 1hl, poč.řad., nah., pak upleteme hl počet ok pro přední díl, nah, zn, 2hl (raglánová linie) nah, pak upleteme hl oka rukávu, nah, zn, 2hl (raglánová linie) nah, pak upleteme hl počet ok pro zadní díl, nah, zn, 2hl (raglánová linie) nah, pak upleteme hl oka rukávu, nah,zn, 1hl –takto jsme upletli 2řadu.

3ř. 1hl, poč.řad., nahozené  oko upleteme anghl., pak upleteme hl počet ok pro přední díl, nahozené  oko upleteme anghl, zn, 2hl (raglánová linie) nahozené  oko upleteme anghl, pak upleteme hl oka rukávu, nahozené  oko upleteme anghl, zn, 2hl (raglánová linie) nahozené oko upleteme anghl pak upleteme hl počet ok pro zadní díl, nahozené  oko upleteme anghl, zn, 2hl (raglánová linie) nahozené  oko upleteme anghl, pak upleteme hl oka rukávu, nahozené oko upleteme anghl, zn 1hl –takto jsme upletli 3 řadu

Další řady pleteme jako 2ř a 3 ř. tak dlouho, dokud nemáme dostatečně dlouhou raglánovou linii – záleží na tom, jak chcete mít široký rukáv. Doporučuji během pletení zkoušet. 

Jakmile jsme dosáhli potřebné šířky, odložíme oka rukávů (já odkládám  na pomocná lanka od jehlic, dříve jsem opatrně rukávová oka přendala na na kousek vlny a zavázala.)

 a dále pleteme tělo v kruhových řadách do požadované délky a poté volně uzavřeme. Pokud budete chtít dělat rantl nezapomeňte na něj aby svetr pak nebyl moc dlouhý.
Pak se vrátíme k rukávům. Ty můžeme plést dvojím způsobem a to
- buď klasicky a to jak lícovou tak rubovou stranu a po dokončení požadované délky ukončit a následně hotové rukávy sešít
-nebo v kruhových řadách.
U obou případů musíme rukávy zužovat. Já to dělám v každé 5 řadě.
A jelikož pletu rukávy v kruhových řadách tak to dělám takto – spletu první dvě oka a pak poslední dvě oka. První dvě oka spletu hladce a poslední dvě oka přetažením – předposlední oko sejmu, poslední upletu hladce, a pak sejmuté přetáhnu.
Pokud se to některé zdálo složité, tak může plést klasicky a to tak, že upleteme v lícové řadě krajové oko, pak dvě oka splete hladce, doplete až před konec a 3 oko od konce sejme, předposlední uplete hladce, sejmuté oko přetáhne a pak má krajové oko. Rubovou stranu pleteme jak se jeví.
Jakmile upleteme požadovanou délku rukávu i s rantlem volně uzavřeme.
Druhý rukáv upleteme stejně jako první.
No a zbývá nám výstřih. Ten můžeme jenom obháčkovat nebo upleteme lem. Tam opět záleží na Vás, jak velký ho budete chtít mít.

Tak toto je návod na raglánový svetr pletený celý hladce s lemy s pružným vzorem.
Fantazii se meze nekladou, takže místo hladkého svetru můžete použít  různé vzory, můžete udělat svetr jednobarevný, proužkový, můžete uplést svetr, tuniku.
Nemusíte plést svetr přes hlavu, ale i kabátek, tam potom pozor. Musíme připočítat oka na knoflíkový lem.

No a abych to nebylo jenom teorie, tak vkládám i návod na modrý svetřík ze Sportu od Vlnapu, lze také použít Merino od Vlnapu či jakoukoliv vlnu určenou pro jehlice č.4
Pletený pro našeho malého velikost tak 104-110
Takže nahodíme 60 ok
Rozdělení – 8 ok raglánová linie, po 17 okách přední a zadní díl, a 9 ok na rukávy
Linii pleteme 45 řad –linie je pak 20 cm
Celková délka svetru je 42 cm, to je 106 ř.
Délka rukávů je 44 cm což je 110ř. (45ř linie + 65 rukáv) 
Takže nahodíme na jehlici 60 ok a pleteme 1ř. a to takto
1ř. celou pleteme hladce a umístíme značkovače : 1hl, umístit poč.řad., 17hl, umístíme zn, 2hl (raglánová linie), 9hl,umístíme zn, 2hl (raglánová linie), 17 hl, umístíme zn, 2hl (raglánová linie), 9 hl, umístíme zn, 1hl –a máme 1řadu.
Od druhé řady budeme plást raglán a to tak.

2ř. 1hl, poč.řad., nah., 17 hl, nah, zn, 2hl (raglánová linie) nah, 9 hl, nah, zn, 2hl (raglánová linie) nah, 17 hl, nah, zn, 2hl (raglánová linie) nah, 9 hl, nah,zn, 1hl –takto jsme upletli 2řadu.

3ř. 1hl, poč.řad., nahozené  oko upleteme anghl., 17 hl, nahozené  oko upleteme anghl, zn, 2hl (raglánová linie) nahozené  oko upleteme anghl, 9 hl, nahozené  oko upleteme anghl, zn, 2hl (raglánová linie) nahozené oko upleteme anghl , 17 hl počet, nahozené  oko upleteme anghl, zn, 2hl (raglánová linie) nahozené  oko upleteme anghl, 9 hl , nahozené oko upleteme anghl, zn 1hl –takto jsme upletli 3 řadu

Další řady pleteme jako 2ř a 3 ř a to až do 45ř.
Pak odložíme oka rukávu a pleteme tělo hladce dalších 96 řad.
Od 97ř. pleteme rantl  - já ho pletla 2hl a 1obr.
Ve 106 řadě oka uzavřeme
Rukáv
Na kruhovou jehlici dáme odložená oka a pleteme hladce dalších 51řad. V každé 5 řadě spleteme vždy první dvě oka hladce a poslední dvě oka přetažením – předposlední oko sejmeme, poslední oko upleteme hladce a sejmuté oko přetáhneme. Takto ujímáme až do 45ř. ve 46ř. spleteme první dvě oka hladce. Poté pleteme ještě 5ř. a od 51ř pleteme rantl 2hl+1obr. V 65ř volně uzavřeme.
Dopleteme druhý rukáv.
Nabereme pro stojáček 60 očí a pleteme 2hl + 1obr do potřebné výšky.
Ještě začistíme a máme hotovo.
Délku berte poravdu orientačně. Jak už jsem psala, nejlepší je svetr během pletení zkoušet.

Snad je návod srozumitelný.
Pokud budete mít dotazy, klidně napište. Ráda je zodpovím.
No a pár ukázek jak můžou raglánové svetry vypadat.

 Info o tomto svetříku je zde.
Pletený na jehlicích č. 4, vlna Merino od Vlnapu
 Tak tady máme ukázku tuniky.
Informace jsou zde a zde.

 Zapínací svetřík.
 Další tunika, tentokrát s dírkami podel raglánové linie.
 Zimní svetr - pletený pro malou teď už nošený malým.

 Rukávy pro princezničku.
Pleteme bez předního dílu,
ale počítáme zde s raglánovou linii o 8 okách.

 No a toto jsou poslední svetry.
Pro malého

Raglánový svetro/kabátek pro moji maličkost

Více naleznete zde.

Maxi svetr z Merina od Vlnapu.

Více info o svetru je tady.

No a další pro mou malíčkost z Lace od Dropsu je tady.



Jak vidíte, raglán se dá použít na tisíc způsobů a z různých vln.Od slabé Lace až po silnou Alasku od firmy Drops . Lze z něj úplést kráný svetr i dokonale padnoucí kabátek.


Přeji mnoho úspěchů při pletení.

PS: neni v mých silách vkládat do tohoto příspěvku ukázky mnou pletených raglánových svetrů,
pokud se chcete inspirovat dalšími, tak jsou pod štíkem - raglánový svetr.

36 komentářů:

  1. chodím ti sem slintat nad těma jehlicema knit pro - odkud? za kolik? jak?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je kupovala tady - http://www.igatex.cz/pom%C5%AFcky/jehlice-a-h%C3%A1%C4%8Dky-knit-pro/symfonie-deluxe-set-detail sice cena připomíná drahotu, ale jiné už nepoužívám. Mě max. vyhovují. Nikdy jsem na kulatých jehlicích nepletla tak rychle jako na těchto. Vůbec se přechod jehlice - lanko nezadrhává. Takže mě se investice vyplatila. Zatím jsem používala max. jehlice č. 5,5 - neb v syslírně nemám silnější vlnu, ale už mám vyhlídntou jednu a snad koneně použiji i silnější jehlice. Jinak jsem koukala, že je mají také Vlněné sestry - http://www.vlnenesestry.cz/Jehlice-KNIT-PRO-c32_0_1.htm ty teda prodávají pouze jednotlivě.

      Vymazat
    2. Podarilo se mi objednat jehlice pres Amazon, kde vysla sada DeLuxe se vsim vsudy asi na 1100 Kc, vyzaduje to ale moznost platby kartou pres internet. Doruceni trvalo asi tyden z Nemecka.

      Vymazat
  2. Moc a moc děkuju za návod, musela sis máknout, abys mohla zvědavce zasytit informacemi...moc děkuju a hned jak bude chvilka času, udělám si ho....začnu....díky, díky, díky....Milada Milky

    OdpovědětVymazat
  3. Teri, díky za návod... Že by jeden z mých prvních projektů dalšího roku?... :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Holky není zač. Já ho mám také v plánu na příští rok, ale tentokrát bude jen a jen pro mě.

    OdpovědětVymazat
  5. Fantasticky napad zacat strikovat/plest odhora. Spravila som za 2 dni nadhernu vesticku/bolerko pre moju dceru. dik a isto sa este pozriem na vas blog, ked budem hladat nove napady��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem ráda, že se Vám podle něj krásně pletlo.

      Vymazat
  6. Zrovna tady řeším, že se konečně po x letech pletení pustím do raglánu shora, děkuji moc za návod ,podle něj to jistě půjde, nějak mám před ním respekt, i když pletu milion let

    OdpovědětVymazat
  7. Zrovna tady řeším, že se konečně po x letech pletení pustím do raglánu shora, děkuji moc za návod ,podle něj to jistě půjde, nějak mám před ním respekt, i když pletu milion let

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jamka nemějte strach. Je to super. Já před tím pletla x let svetry normálně a vždy jsem měla rukávy o dost delší než jsem chtěla. Co pletu ragláme je vše OK. A super na tomto způsobu je, že jdou nastavovat rukávy. Už jsem aplikovala několikrtá na dětských svetrech. Tělo mají vždy OK, ale z rukávů vyrostou.
      Hodně úspěchů při pletení.

      Vymazat
  8. DOBRÝ DEN CHCI SE ZEPTAT BUDOU MI STAČIT KRUHOVÉ JEHLICE 80CM KDYŽ BUDU MÍT 280 OČÍ DĚKUJI ZA RADU A PŘEJI KRÁSNÝ DEN

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,
      já na svetry a větší projekty používám delší lanka. Mám šroubovací jehlice a na svetry používám lanka délky 120cm. Je pravda, že dříve jsem používala klasické kulaté jehlice, takže lanka byla krátká a šlo to. Pokud nemáte na výběr, tak jiná možnost není a nějak se to dá, ale jinak bych Vám doporučila lanko delší.
      T.

      Vymazat
  9. Děkuji za super návod. Zvládla jsem uplést rolák pro dceru na hory za týden. Většina mých dřívějších projektů skončila v půlce pletení po značně delší době na dně skříně - nápadů hodně - trpělivosti a energie na dokončení málo. Nyní začínám plést další, u kterého mě netlačí termín, tak jsem zvědavá. Jedná se o svetr pro batole na zapínání, a proto bych se chtěla zeptat na počet ok pro přední díl - mám postupovat stejně jako u svetru vcelku, nebo navýšit na překrytí? Doporučujete plést zapínací okraj hned nebo připlétat? Vršek jsem začala plést lem klasika hlxobr. - takový malý stojáček a teď nevím, jak oka rozpočítat. Pokud to někde na webu máte, omlouvám se, zkoušela jsem hledat podle odkazů u svetrů výše, ale nenašla jsem. Děkuji a přeji hezký den, Petra

    OdpovědětVymazat
  10. ještě připojuji dotaz, když budu plést jen hladce, tak vzor vzhledem k "rozepínacímu" pletení bude střídaná řádka hl-obr, v první řadě po rantlu (lícové) jsem začala nahazovat tj. nahozené oko bude v 2. řadě rubové z lícu obr ( i když ho budu plést hl angl). Je to tak dobře, nebo mám po rantlu uplést ještě řadu jen hladce a začít nahazovat až v rubové řadě? Pletu ze silnější vlny, chci aby svetr působil huňatě, a proto nechci v raglánové linii dírky. Je rozdíl ( dírky/lem), zda se nahozené oko splétá hladce ( to uvádíte angl.) nebo obr? Nebo mám i když řádku budu plést hladce to nahozené oko plést obr? děkuji předem za radu, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Petro, nemáte zač.
      Takže já když pletu rozepínací tak přidávám na straně knoflíkové dírky cca 4-6 očí navíc na překrití (tedy tolik ok, kolik pletu okraj zapínání) - to je v případě, že pletu rovnou zapínací okraj. Pokud né, tak přední díl má stejný počet ok jako zadní, jen rozpůlený a okraje pak doplétám. Já raději pletu dírky rovnou.
      Pokud pletu rozepínací tak nahazuji v rubové řadě ( to je v řadě obrace) a v lícové (rada hladce) pletu oka angicky. Doporučuji použít značkovače pro snažší orientaci, kde máme nahodit.
      Snad jsem to vysvětlila dobře, pokud né, tak se klidně ozvěte, já se to pokusím naformulovat lépe.
      Hodně úspěchů Tereza

      Vymazat
    2. děkuji moc za rychlou radu, můj zmatený výklad jste pochopila přesně. Počítala jsem rukáv 6, záda 12, předek 10 a 10, tam tedy uberu a ještě mě napadlo, abych se trefila s rozepínáním doprostřed, tak ty oka navíc dávám na jednu stranu, že? Tj. začnu na 6 (půlka předního dílu - knoflíková), 6 (rukáv), 12 (záda), 14 (teoreticky druhá půlka předního dílu - tam to ještě propočítám, aby bylo méně ok, blbě jsem zakalkulovala jako oka navíc knoflíkovou i dírkovou část)... A k tomu zapínacímu okraji, myslíte, že ho lze plést stejně jako zbytek svetru jen hladce (tedy jevíce se střídající řádka hlxob)? Chtěla bych ho plést rovnou a jiný vzor mě nenapadá :-( děkuji, Petra

      Vymazat
    3. Já dávám jen na jednu stranu.
      K tomu okraji - neplést líc hladce a rub obrace. Pokud takto bude plést, bude se Vám to stáčet dovnitř. Já pletu okraj líc i rub hladce nebo 1hl + 1obr. Zkoušela jsem to na kdysi na jednom svetru - tam jsem pletla líc obr a rub hladce a okraj se vtáčel dovnitř.
      T.

      Vymazat
  11. děkuji, no já jsem ten okraj chtěla plést jak říkáte líc i rub hladce, ale chtěla jsem tak plést celý svetr, tj by byl bez znatelného knoflíkového rantlu. Nemáte s tím zkušenost, jak to působí? děkuji, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro bohužel nemám, ale může to působit dobře. Zkuste se podívat na Googlu na obrázky pletené svetry a tam možná nějaký bude.
      T.

      Vymazat
  12. Dobrý den, prosím, když začínáte řady na boku, končíte s nimi na konca raglánu a pak odkládáte na rukávy. Jak tedy a kde začít při pokračování trupu a pak u rukávů? Doufám, že je to srozumitelné:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pletu to tak, že mám 1 oko raglánové linie a za tímto okem mám značkovač, pak upletu druhé oko raglánové linie, dále pletu přední díl, pak mám 2 oka raglánové linie, první rukáv, další 2 oka linie, zadní díl, 2 oka raglánové linie, druhý rukáv a mám upletenou jednu řadu. Když dopletu do požadované šířky, tak pletu takto - upletu oka raglánové linie, dle vzoru pak pletu přední díl až k dalším dvou okům raglánové linie, které také upletu. No a jsem na prvním rukávu - oka rukávu odložíme na pomocnou jehlici nebo vlnu - jsem u dalších 2 ok linie - ty upletu a pak pletu opět dle vzoru zadní díl a pak mám opět 2 oka linie, které upletu a jsem na začátku druhého rukávy - oka odložíme. No a jsem opět na začátku. Máme oddělené tělo a rukávy. Snad je to srozumitelné. Když né, tak pište a já se to pokusím vysvětlit jinak.
      T.

      Vymazat
    2. díky, je to jasné, a na podpaží nepřidáváte žádná oka?

      Vymazat
    3. Jak kdy. Většinou max. 2 oka, aby nebyla dírka v podpaží nebo to zašiji. Záleží na šířce rukávu.
      Asi jsem moc neporadila.
      T.

      Vymazat
  13. dobrý den, děkuji za návody, teď jsem začala svetřík pro dceru z Lolipopu. Ale řeším, jestli pat trup dělat v kuse nebo pak sešít. Jakou máte prosím zkušenost, nevytahujou se svetříky, když nemají šev, nebo je úplně jedno? Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dřív jsem pletla rozdělané, ale co jsem objevila raglán pletu jen v celku. Odpodne sešívání - což mě nebavilo.
      Svetříky se nevytahují - nebo mě se ještě žádný nevytáhnul.
      Takže za mě jedině v celku.
      T.

      Vymazat
    2. díky moc, takže vzhůru do práce, už se těším, pro mě právě sešívání pleteniny je noční můra:-((

      Vymazat
    3. Pro mě také, protože mě to nebaví. Plést v celku vypadá i hezky - odpadnou nevzhledné švy - které jsem občas měla.
      T.

      Vymazat
  14. Dobrý den mám moc ráda bezešvé pletení a pořád něco vylepšují osvědčilo se mi plést rukávy po skončení raglánu kdy si upletu jeden i druhý rukáv klasicky a potom pokračují dál v kruhových řadách ostatní díly jediné švy pak jsou jenom na rukávech.Jinak vám fandím popis je perfektní.Nováková G.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,
      děkuji. Já jsem původně také rukávy sešívala, ale pak jsem začala plést i rukávy v kruhových řadách, pro mě je to lepší.
      Každý to má nastavené jinak.

      Vymazat
  15. Dobrý den, já bych měla další rozšiřující dotaz: jak plést s raglánem svetr s "véčkem"?
    Zatím jsem to nezkoušela ani s kulatým výstřihem, určitě se do toho co nejdříve pustím, možná mi to pak "dojde", ale třeba přijde vhod alespoň krátké vysvětlení...
    Děkuji, Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Katko. Tak to Vám asi moc nepomůžu neb jsem ještě tento typ svetru neplela, ale ráda bych ho ve svém šatníku měla.
      Teoreticky bych si klasicky spočítala kolik ok nahodit. Rozdělila bych to na třetiny (1/3 přední díl, 1/3 zadní díl a 1/3 rukávy). Pak asi bude záležet na tom, zda budete chtít svetr přes hlavu či rozepínací a také jak hluboký výstřih si budete přát. Upletla bych zkušební vzorek např. 20 ok a 20 řad, abych si pak mohla vypočítat jak budu přidávat. Pak bych si rozmyslela, jak hluboký chci výstřih a podle toho bych nahodila oka. Opravdu jen teoreticky pokud bych nahazovala na svetr dětský viz výše - 60 ok, tak bych nahodila místo 60 ok jen 50 a to takto: 1 oko krajové a pak 3 oka přední díl, 2 oka raglánová linie, pak 9 ok rukáv, zase 2 oka raglán. linie, 17 ok zadní díl, 2 oka linie, 9 ok rukáv, opět 2 oka linie a pak 3 oka přední díl a 1 oko krajové. Svetr se bude plést rozděleně - tedy nespojovat. Pak budete plést stejně jako klasický raglán. Před a za 2 oka linie nahodit např. v rubové řadě a v lícové pak uplést. No a třeba cca jednou za 4 či více řad nahodit vždy za či před krajním okem. Neplete se rantl, ten se dodělává později. Nahazujete tak dlouho, až máte zpět původní počet ok - tedy ten počet, o který jste snížili nahození předního dílu - u nás je to 10 ok - tedy 5x nahodit. Až toho dosáhnete, můžete díly spojit nebo plést odděleně.
      Opravdu to je jen teoreticky. Prakticky to snad někdy vyzkouším, ale v dohledné době asi ne.
      Tereza

      Vymazat
    2. Dekuji Terezo za odpoved, zhruba si to dokazu predstavit. Dnes mi prisly jehlice, tak se kocham :o) Jakmile porazim chripku a vylezu z postele, pustim se do zkouseni. Hezky den...

      Vymazat
  16. Chci se zeptat, jak to udělat u raglánu shora, aby rozložený svetr neměl jen tvar "téčka" ale aby byla tvarovaná ramena podobně jako u rukávu všitého do průramku? Aby tak i lépe seděl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To netuším. Mě raglánový svetr vždy sedí. Zatím jsem neměla potíže s tím, že by mi v ramenou neseděl.
      T.

      Vymazat
  17. já Vám všem tak závidím,jak jste šikovné!!!

    OdpovědětVymazat