pondělí 2. února 2015

Návod na pletený baret z Fábelu či jiné ponožkovky

Ahoj,
dneska jsem pro Vás připravila návod na pletený baret z ponožkové příze.
Vím, že návodů je na internetu spousta,
ale tento je univerzální a dá se použít na jakoukoliv ponožkovou vlnu,
ať už pletete s Fábelu od Dropsu či Sportiva od Vlnapu.
Co budete potřebovat:
Cca 100g vlny - neb pleteme dvojitě.
Tento baret je pletený z Fábelu od Dropsu - spotřeba necelá dvě klubíčka
Velikost uni
Potom kruhovou jehlici č.4
Počítadlo řad
a pro méně zkušené pletařky 5 značkovačů
No a začínáme:
Nahodíme 90 očí spojíme do kruhu a pleteme rantl - 1hladce, 1 obrace
Já dělám rantl 10ř.
Od 11ř. pleteme pouze hladce.
V 11ř. rozpleteme každé druhé oko a máme dohromady 135 očí.
Ve 12ř. přidáme rovnoměrně 3 oka a máme 138 očí
Celkem upleteme 29ř. hladce od ukončení rantlu a v 39ř. budeme umísťovat značkovače a to takto
upleteme 23 očí a umístíme první značkovač, pak upleteme dalších 23 očí a umístíme další značkovač.
Toto opakujeme až do konce řady.
Od 40ř. začínáme ujímat tak, že poslední 2 oka před značkovačem spleteme hladce.
Takto ujímáme v každé řadě,až nám na jehlici zbudou 2 oka značkovač před každým značkovačem.
Až nám na jehlici zbude 12 oka tak ustřihneme delší kus vlny, oka stáhneme a začistíme.
Přeji krásné pletení.

9 komentářů:

  1. Ten je nádhernej, děkuji Ti Terezko! Pletu jinej s těma copanama, ale nevím jak ho ukončit. Takže možná to vezmu podle toho Tvého. A Fábel tu mám. stříbrošedý. Jsi ohromně rychlá v pletení, žasnu!Mávám do dálky s díky za další návod. Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelo ono jak kdy, někdy pletu rychle a jindy pomalu. Tento víkend nebyl tak nároční, bylo více času a já mohla plést. No a hlavně jsem měla už jsem jednou podobný baret pletla a tak to šlo rychle. Nejhorší je uplést první - někdy se netrefím a pářu, jindy to nechám být a dostanou ho neteře nebo ta moje cácorka. Přece jenom mají menší hlavičky.
      Držím palečky aby se ukončení povedlo a těším se na hotový baret.
      Tereza

      Vymazat
    2. Dobrý den pletu podle vašeho návodu, ale nechápu, když tam píšete, že se má plést 29ř. hladce a na to, že v 39ř. se mají umisťovat značkovače.Tak mám plest 39ř. a pak ve 40ř.ujimat?Dekuji

      Vymazat
    3. Dobrý den, už jsem to v návodu upravila. Nenapadlo mě, že by to někoho mohlo splést. Ty značkovače umístíme v 39ř od začátku pletení.

      Vymazat
  2. Terezko moc díky za tip. Dnes jsem hledala barety. Pletu čapky je to moje meditace. No a napadlo mne uplést i baret. Tak moc díky za tip. Měj krásný a radostný život. Anička

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, Terezko,
    nikdy jsem ještě nepletla baret. Jinak svetry, kabát, ponožky, níktrčníky i čepice umím. Nechápu ty značkovače, vůbec tomu nerozumím. Existuje nějaký snadnější styl pletení baretu, stačí obyčejný a bez vzorku.
    Děkuji za pomoc, můžete mi, prosím, odpovědět na BuchyD@seznam.cz. Bylo by to možné?Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji za návod, v jednoduchosti je krása :-) Vyblokováváte ho nějak po upletení? Děkuji Draha

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,
      já se přiznám, že většinou neblokuji, upletu a nosím. Blokuji, až po vyprání. Na tohle jsem lenoch.
      T.

      Vymazat