pátek 4. listopadu 2016

Návod na zimní čepičku z Merina


Protože se blíží zima (dneska ráno u nás už mrzlo) a děti čepičky potřebují  a pletených čepic není nikdy dost, tak jsem pro Vás připravila další návod na pletenou čepičku.
Čepička může být i jako krásný Vánoční dárek - pleteno s láskou.

Velikost - uni pro děti od 4 let  až do obvodu hlavičky cca 51cm (mám menší hlavu a tak čepička sedí i mě - jen bych jí malinko prodloužila tak cca o 6 řád a pak začala teprve ubírat).
Materiál : středně silná příze a jehlice č.4 kruhová

Já pletla z Merina od Vlnapu
Budete potřebovat počítadlo řad. 
Spotřeba cca 1,5 klubíčko - já takto zužitkovávám zbytky vlny.
Barevné čepice se dětem líbí.

Postup:
Nahodíme na kruhovou jehlici 84 očí  a v kruhových řadách.
Rantel - 1řada hl, 1ř. obrace - celkem 16 řad - můžete plést i pružný lem - 1 oko hl, 1 oko obr.
od 17 řady pleteme hladce
od 46 řady začínáme ujímat a to takto:
47 řada spleteme hladce každé 14 a 13 oko
48 řada bez ujímání celá hladce
49 řada spleteme hladce každé 13 a 12 oko
50 řada bez ujímání celá hladce
51 řada spleteme hladce každé 12 a 11 oko
52 řada bez ujímání celá hladce
53 řada spleteme hladce každé 11 a 10 oko
54 řada bez ujímání celá hladce
55 řada spleteme hladce každé 10 a 9 oko
56 řada bez ujímání celá hladce
Od 57  řady ujímáme v každé řadě
57 řada spleteme hladce každé 9 a 8 oko
58řada spleteme hladce každé 8 a 7oko
59 řada spleteme hladce každé 7 a 6 oko
60 řada spleteme hladce každé 6 a 5 oko
61 řada spleteme hladce každé 5 a 4 oko
62 řada spleteme hladce každé 4 a 3 oko
63 řada spleteme hladce každé 3 a 2 oko
64 řadu pleteme hladce a pak zbylá oka stáhneme.
Já čepičku ukončím tak, že si ustřihnu delší kousek vlny a očka protáhnu a stáhnu.
Zapošijeme a začistíme.

Pokud pleteme čepičku jednobarevnou můžeme ozdobit knoflíkem, udělat bambuly.
Fantazii se meze nekladou a děti budou rádi, že mají originální čepičku, kterou nikdo nemá.

Žádné komentáře:

Okomentovat