pondělí 9. dubna 2018

Norské svetry a já

Norské svetry se mi hrozně moc líbí. Na instagramu jich je opravdu hodně. Svůj první svetr s norským vzorem jsem dostala jako dárek od mého taťky. Tenkrát mi ho přivezl ze služební cesty do Finska. Stál před těma x lety myslím 50Eur a to bylo v roce 2000 opravdu hodně.

Stále ho nosím ven s dětmi na procházky. Je ze 100% vlny.

Pak jsem začala svetry plést - tedy upletla jsem tehdy svetry dva - jeden pro mě a druhý pro mou sestru. Kombinace černo/bílá a bílo/černá. Návod jsem našla v  časopis Verena. Více o tomto projektu najdete zde.



No a tyhle dva svetry  byly na dlouhou dobu moje poslední vyplétané svetry. Do dalších se mi už nechtělo. Nejsou pletené v kruhu, ale rukávy jsou zvlášť, předek a zadek také. Takže se svetry musely sešívat a hlavně bylo pracné vyplétaní. Musela jsem dávat pozor na utahování. Prostě už se mi do dalších nechtělo.
No a pak jsem objevila stránky firmy Drops a jejich krásné norské svetry. Tedy ještě před nimi jsem se naučila plést raglánové svetry a teprve potom se vrhla na pletení norských svetrů.
Docela jsem se do nich zamilovala a začala je plést neb pletení v kruhových řadách, bez sešívání, neustálého kontrolováni vlny je opravdu super věc.
Takže jsem začala plést opět po letech vyplétané svetry a vznikly další a další svetry a snad budou vznikat i další. Tyto jsem pletla v roce 2016. Barevný pro mě, tmavomodrý pro Rozárku, světlemodrý pro Myšáka a hnědý pro neteř.



No a letos jsem pleta tento

No a další už mám nahozený. Ještě bych chtěla zkusit nákrčníky a možná i také nějaké ty čepice.
Uvidím, jak na tom budu s časem.
Plánů mám hodně, ale času mám málo.



Žádné komentáře:

Okomentovat