úterý 6. února 2018

Šátek Multnomah

Nevím proč si poslední dobou vybírám takovéto projekty. Cácorka přišla s tím, že by také chtěla svůj vlastní šátek. Má jeden a chtěla by ještě jeden. Takže jsme vybíraly a vybíraly a nakonec  vybraly šátek Multnomah.
Návod najdete zde u Vlněných sester.
Já jsem vybrala vlnu se syslírny - Drops Delight. Nahodila na jehlicích č. 3 - v návodu je to podobné.
Nevím, proč si poslední dobou vybírám projekty na tak tenké jehlice. Vánoční ponožky jdou rychle, ale svetr který jsem pleta už tak rychle né a teď ještě šátek.
Budu se muset nad sebou zamyslet a začít zpracovávat silnější vlny - ale těch moc nemám.
Ach jo! Co jsem si to nakoupila za materiál.

Takto vypadal šátek koncem předminulého týdne. Nelíbilo se mi to. Rozpárala jsem a nahodila na jehlice větší - tentokrát na č.4.
Pletení šlo daleko rychleji a výsledek byl také lepší - takový nadýchaný.
No jenže jsem pletla a pletla, zapomněla počítat, takže jsem upletla daleko více těla šátku, než jsem chtěla a začala docházet vlna. Takže jsem krajkový vzor musela zmenšit. Tím pádem z toho vznikl úplně jiný šátek. No nevadí. Příště upletu dle návodu a šátek bude mít krásný krajkový okraj.
Cácorka je spokojená tak na půl - je moc krátký. Chtěla také mega šátek jako mám já.
No holt příště.
Kouknu do syslírny a ještě něco vytáhnu a přes léto upletu. Uvidíme jak bude velký.

Takto vypadá hotový šátek.


Na závěr bych zhodnotila vlnu Delight od Dropsu.
Strašně jsem se těšila, jak se z ní bude hezky plést. Zmýlila jsem se. Moc dobře se nepletlo. Vlna není v celém klubíčku stejně tlustá (dá se to říct o vlně?). Místy se nevím proč ztenčovala, místy byla zase rozchlupacená a místy mi připadala jako chemlonová. Prostě se mi moc nelíbila. Šátek je pletený ze dvou klubíček kupovaných v jednom nákupu. Na etiketě je stejná šarže i barva, ale klubíčka se dost lišila. Pokud bych chtěla z těchto klubíček plést např. ponožky, tak nebudou obě stejné. Spíš se vlna hodí na pletení šátku, šál možná i dalších doplňků.

1 komentář: