středa 6. září 2017

Cuketová marmeláda

Další věc, kterou jsem dělala o dovolené.
Na blogu Aničky jsem našla recept na cuketovou marmeládu.
Doma jsem měla cuketu od sestry a tak jsem si říkala, že to zkusím.
Byla to mega cuketa.
Oloupala jsem a vydlabala tak 2/3 cukety.
Bylo toho 1,6 kg a ještě mi zbyla skoro 2kg cuketa.
Recept jsem si malinko upravila.
Anička tam má:
1,6kg oloupané a vydlabané cukety - to jsem dodržela,
pak tam má jeden velký pomeranč oloupaný a nakrájený na kousky - to jsem také dodržela.
Šťáva ze tří velkých citrónů - tady jsem použila citrony menší neb jiné jsem nesehnala
no a nakonec tam dala zázvor - toho tam má cca 30 g  já dala méně.

No a postup je stejný.
Cuketu jsem rozvařila s pomerančem a citronovou šťávou, rozmixovala ponorným mixerem a pak přidala nastrouhaný zázvor.
Dále přidala želírovací cukr, malinko ještě přisladila a dále povařila a plnila do sklenic.

Příště bych asi dala více pomeranče a méně cukr.
Drahá polovička si stěžovala, že je moc sladká.
Jinak chuťově taková normální.
Možná příště i více citronu.
Uvidíme.

No a mám teď 18 vlastně už jen 17 skleniček cuketovo-pomerančovo-citronové marmelády.
Na palačinky je výborná.



No a to ještě není vše, co jsem za dovolenou stihla.
Máte se na co těšit.



2 komentáře:

  1. Tak ta musí být moc dobrá! A ty jsi šikulka!

    OdpovědětVymazat
  2. Teri, těší mě, žes vyzkoušela. Jinak k té úpravě receptury - ony tam mají ty citrusy i zázvor v daném množství svůj význam... samotné cukety jsou téměř bez chuti .-) Krásný den A.

    OdpovědětVymazat