pondělí 23. ledna 2017

Ach ty vlny aneb jak to loni dopadlo


Tak v dnešním příspěvku bych ráda zhodnotila loňský rok a moje předsevzetí, že nebudu kovat žádné vlny a zpracuji co mám v syslírně.

Jak jsem psala loni
Vlny jsou moje prokletí - tedy spíš e-shop s vlnou. Pletu od svých 6 let a pořádně cca od 10 let. Dřív jsem vlnu kupovala v krámu a to na určitý projekt (nebyly peníze a vlna také né) a né do zásoby. Když jsem začínala plést - před rokem 89, tak neexistovalo nic. Pár galanterii s vlnou a výběr děsný. Tehdy ještě neexistovaly žádné akce na vlnu, to až s nástupem internetu a e-shopů. Když si zde kupuji vlnu na určitý projekt, tak jako každá ještě do košíku přidám tady to klubíčko, protože se mi líbí barva nebo tamhle to klubíčko, protože by se mi mohlo hodit nebo je akce a co kdyby se hodilo. No nakoupila jsem také hodně vlny na projekty, které jsem ještě ani nezačala, neb vždy přijde něco jiného a já zapomenu co jsem s tou či onou vlnou chtěla udělat. Takže mám docela slušnou zásobu nasyslených vln - mám ráda vlny od firmy Drops, Merino a ponožkovku od Vlnapu a taká mám pár klubíček jehněčí vlny Timmy od firmy SDS.

Pro letošek  pokračuji v předsevzetí (co jsem si dala už pro loňský a  také pro předloňský rok), že zpracuji vlny ze syslírny a dokončím projekty, na které mám již nakoupenou vlnu - popřípadě vlnu použiji na jiný projekt.

No a jak to vlastně loni dopadlo.
Zpracovala jsem hodně vlny - ať už to byla ponožkovka od Vlnapu, vlna od firmy Drops nebo Merino od Vlnapu.
Zde můžete kouknou, co jsem vše za rok 2016 upletla a co jsem vlastně všechno zpracovala.
Loni jsem odolala všem nástrahám firmy Drops a nekoupila od nich ani jedno klubíčko.
Ale musím se přiznat - 3x jsem zhřešila.

Prvně, když jsem objednávala pro to moji cácorku jehlice u Vlněných sester, tak jsem si koupila 3 klubíčka jejich Malabriga - už je zpracováno - krásný svetr pro mou maličkost. A jak se nosí.

Podruhé, když jsem si objednala u Stryk and chic kašmírovou přízi - měla krásnou a já po kašmírovém svetru toužila už nějaký ten pátek - mám nahozeno a pletu - je to to karamelové klubíčko, vlna krásná a už se těším, jak svetr budu v této zimně nosit - snad ho stihnu doplést.

No a potřetí, když jsem koupila 2 klubíčka růžového Merina od Vlnapu - na napletení svetru pro tu moji Rozárku - odrostla rukávům a je i docela krátký. Takže musím naplést a růžové zbylo jen malé klubíčko.

No a jak dopadl můj košík z Merinem od Vlnapu o kterém jsem psala zde?
Takto vypadal loni - přetékal.
 No na začátku letošního roku vypadá  takto.
No posuďte samy.
Původně jsem si myslela, že všechna klubíčka vypletu na loňské Vánoční dárky, ale nestalo se tak.
Takže některá zbyla např.
 tato petrolejová - z těch chce ta moje cácorka šálu nebo nákrčník a k tomu baret - možná bude pro nás obě. Zjistila jsem, že máme stejně velkou hlavu a tak asi upletu baret a nákčník a budeme se střídat.

Také mě zbyla červená klubíčka
Ty budou na nový baret pro tu moji malou cácorku - starý už má cca 3 roky možná i déle a už není tak hezký jak býval.

No a pak tato modrá - z těch bych chtěla uplést svetr. Tak uvidím pro koho a kdy.
 
No a když toto z košíku vyndám, tak mi tam zbude toto.
Vlastně tam zbylo omylem jedno bílé klubíčko.
V syslírně mám - tedy myslela jsem, že mám, ještě dost na svetr pro tu moji Rozárku.
Slíbila jsem jí, že jí upletu nový svetr a měl být bílý - z toho starého už vyrostla - je to tento (pletený v roce 2014 a již 1x naplétaný)
¨
No ale, když jsem včera večer prohrabávala syslírnu, z hrůzou jsem zjistila, že místo 0,5kg balíčku (původně byl na můj bílý svetr) tam mám jen necelých 250g a jedno malé klubíčko.
Tak jsem pátrala v hlavě a pak mi došlo, že jsem si řekla, že zpracuji syslírnu a bílý svetr letos vlastně loni plést nebudu a když jsem nahodila dětem na jejich norské svetry, tak jsem použila právě tato bílá klubíčka.
Takže jsem je použila zde na svetr pro Rozárku, zde na svetr pro Myšáka, na čepičku pro neteřinku no a na svetr pro neteř. Takže se nemůžu divit, že mi zbylo co zbylo.
Takže přidám k něčemu nebo malé upletu zimní šátek či nákrčník a bude hotovo.


No a když se tedy ještě jednou podívám na košík, tak toho vlastně  ani moc nezbylo nevyužito.
Jen musím doplést ty 3 nebo 4 projekty, které mám z Merina naplánované.

No a pro malou na svetr jsem vybrala ze syslírny vlnu Timmy - přírodní.
Už se těším až nahodím.


A jak jste dopadly loni Vy? Nakupovaly jste a syslily nebo jste odolaly a zpracovávaly syslírnu.
Já až na ty 3 malé hříšky odolala. Nic jsem nenasyslila a co jsem koupila, tak jsem zpracovala.
No ale ještě toho mám v syslírně hodně.
Opravdu jsem si nikdy nemyslela, že toho tolik nasyslím.
Ono se to nezdá - tamhle jedno klubíčko, tam další dvě klubíčka a pokud  byla vlna od firmy Drops v akci tak jsem prostě neodolala a nakoupila do zásoby.

Krásný den a hodně zdaru při pracovávání syslíren.








3 komentáře:

  1. Jeden čas jsem měla vše zpracované až na nějaké zbytky - postupně se mi syslírna slušně rozrostla. Postupně se snažím ji zpracovat, přiznávám, že občas neodolám a něco přikoupím:-) Asi bych si měla udělat inventuru:-) Bude ale lepší, když u toho budu sama doma:-) A před časem jsme se sestrou vyčistily syslírnu naší mamky - měla hodně rozpleteného a to jsme dokončily.....

    OdpovědětVymazat
  2. a zapomněla jsem napsat, že mám, kromě syslírny s vlnou či přízí, velkou syslírnu s látkami.....

    OdpovědětVymazat
  3. Zuzano, nejsme v tom sami. Je tolik krásných látek, vln a přízí, že nejde odolat. Já syslírnu přebírám také, když jsem doma sama. Někdo by se moc divil, co toho mám. Ale jak jsem psala. Zpracovávám, jde to pomalu, ale jistě. Jen pro sebe tam mám vlnu na 4 svetry, které bych si chtěla uplést. Jo na mateřské mi bylo hej - žádné svetry, žádné košile, ale hezky tričko a mikča a šlo se ven. Do práce si vzít mikinu nemůžu a tak jsem nakoupila vlnu a teď není čas.
    Mamka naštěstí syslírnu s vlnami nemá - už léta neplete a zbytky jsem si vzala už hodně dávno já.

    OdpovědětVymazat