čtvrtek 1. září 2016

Prázdniny skončily a začal další školní rok


Prázdniny skončily a začal nám další školní rok.
Pro nás bude letos nechtěně posunutý. Rozárka se dneska ráno probudila a kromě kašle, který měla už včera měla i teplotu - 38,3C. Takže volat synovci, aby ji omluvil ve škole. Zavolat do školky, že nedorazí náš prcek - mimochodem pro probuzení se z pokoje ozval příšerný chrchlák. Takže oba teď leží v obýváku  na gauči pod peřinami a koukají na pohádky. No a já - moje plány na poslední 2 dny dovolené vzaly za své. Místo cournutí po městě budu doma s dětmi. No nic. Člověk míní a někdo mění. To je život.

No a tím mě skončí poslední dovolená v tomto roce - ještě mě čeká jedna o Vánocích. Letos  má14 dní volna. Loni jsem v kuse měla i neměla 14 dní - poslední týden v srpnu a první týden v září, který jsem měla kvůli té naší malé prvňačce. Takže to vlastně ani dovolená nebyla. Ráno brzo stát, vypravit děti do školky a školy, odvést je a pak je opět vyzvednout. Letos to vyšlo lépe.
No a jak u nás probíhali prázdniny?

Naše prázdniny byly prostě super. První dovolená v Alpách a pak ještě neplánovaná dovolená v Itálii. Sluníčko, hory a moře to je moje. Děti byli zlaté - 3 týdny byli na chalupě s babičkou a i Myšák byl v pohodě. Týden s druhou babičkou na dovolené, týden pak s tatínkem doma a posledních 14 dní jsme si je užívala já. Prostě pohoda. Dokonce jsme se minulý týden i koupali v bazénu na zahradě v což jsem ani ve snu nedoufala, že se nám to ještě poštěstí. Jeden den měla voda skoro 28C. Prostě pohodička.
No a já když jsem nebyla s dětmi, tak jsem chodila do práce a uklízela doma.
Jak jsem psala v tomto příspěvku tak jsem skoro vše splnila co jsem chtěla udělat během prázdnin.
Dětem jsem protřídila hračky i šatníky. Moc toho na vyřazení nebylo. Podzimní věci začnu vyřazovat za pochodu.
Doma jsem vymetla kouty a začínám dělat průvan v šatníku.
Nechci  šatník hrotit.Vím, že kdybych ho celý  vyházela, tak ho tam dám opět zpátky a skoro nic nevyhodím. Zvolila jsem trošku jiný přístup. Sice  pomalejší, ale pro mě daleko účinnější. Vím, že kdybych věci vyházela a jenom zkusila, tak je tam vrátím - řekla bych si, že je  to ještě dobré, takže jsem našla jiný způsob. Věci si obléknu a chodím v nich a pak se rozhodnu, zda si ten či onen  kousek nechám. Takto jsem vyřadila kromě jiného i 3 domácí trička. Vždy když jsme je vyprala a vyžehlila tak  jsem si říkala, že na doma  jsou ještě dobrá a vrátila je do šatníku, ale po pobytu v Alpách a zamyšlením nad šatníkem jsem je vyřadila. Když jsem se na sebe podívala do zrcadla tak už jsem tam nevyděla hezká trička jak jsem si myslela, ale vypadaly jako kus hadru a takto jsem začala třídit šatník a myslím si, že jsem udělala dobře. Zatím jsem nenakoupila nové oblečení. Čekám na dny Marianny. Tam si vždy něco koupím. Potřebuji nějaká trička, která budu nosit na výlety a taktéž si musím koupit nové boty - mám tyto
Tenisky adidas Originals SUPERSTAR  - foto 1
ale už nejsou to co bývalo. Bolí mě z nich nohy a přitom vypadají stále  jako nové a taky nejsou moc staré cca 2 roky a jsou i daleko méně nošené než ty, které jsme si kupovala před 8 lety. Boty jsou stejné, ale kvalita je o hodně horší.  Ale prostě už v nich nejde chodit, takže vyrazím do obuvi a koupím si nové.

Také jsme konečně vyměnila plastové prostírání v kuchyni za látkové. Hned jídelní stůl vypadá jinak. No a vlastně celá kuchyň tím prokoukla.

Snažím se pomalu zbavit byt zbytečností na který se chytá prach. Začala jsem víc třídit jak oblečení tak i například utěrky nebo ručníky. Ty co jsou po jednom utření mokré a nebo málo sají dávám pryč. No a také nakupuji z rozmyslem - ať se jedná o oblečení, potraviny nebo další věci do domácnosti. Vždy se zamyslím, zda to opravdu potřebuji nebo zda nákup ještě počká.


No a co Vy? Jak jste prožili prázdniny.
Krásný první školní týden.

Žádné komentáře:

Okomentovat