středa 3. února 2016

Vánoční deka nebo deky aneb YARN ALONG 64

Předem se omlouvám za kvalitu fotek,
foceno pozdě večer.
Tento týden nestíhám skoro nic.
Do práce chodím hodně brzo a domů hodně pozdě.
Snad to příští týden bude lepší.
No ale zpátky k dnešnímu projektu.

Je to můj celoroční projekt - tedy spíš už je to loňský projekt přesunut do letošního roku a snad nebude přesunut do roku následujícího.
Původně jsem myslela, že deky- přehozy přes postele  stihnu dětem loni pod stromeček,
ale...
nastoupila jsem po mateřské do práce,
času bylo málo a povinností hodně.
Pletla jsem a háčkovala jiné projekty a deky se přesunuly na neurčito.
Letos bych je chtěla stihnout a tak jsem začala už teď.
V mezičase mezi dalšími projekty, když se mi nechce na něm pracovat.
Od loňska jsme měla rozpracovaný 1 a 1/2 čtverce.
Snad to letos dotáhnu zdárně do konce.
Původně jsem chtěla háčkovat obě deky najednou - střída čtverce, protože každé dítě bude mít jiný základní čtvereček,
ale mám strach, aby bylo vlny dost - mám jí cca 2kg, je to sportivo od Vlnapu - ponožkovka.
Mamce jsem háčkova přehoz přes postel a stačily mi ty 2kg vlny co jsem koupila.
No ale raději napřed uháčkuji jednu a pak druhou.
Pokud by to nestačilo, tak budu muset koupit jinou vlnu na druhou deku.
Tato vlna se již nevyrábí.
Měla jsem ji v syslírně pár let - byla kupovaná v akci a ani nevím,
proč jsem ji koupila.
Zřejmě mě zlákala cena. 
Protože jinak bych ji asi nekoupila,
ale na druhou stranu na přehoz bude dobrá.
Dá se prát v pračce a je bude i teplá - pokud by se jí chtěli děti přikrývat.

Takže mám zatím 4 čtverce a každý čtverec je uháčkovaný z 9.
Zatím jsem nepočítala kolik jich budu potřebovat,
ale myslím si, že hodně.


Tak toto je první čtverec.
Je zamýšlený pro tu moji cácorku.

No a tady je druhý typ čtverečků - ten je pro toho našeho Myšáka.
Uvidím, jak to zvládnu.

No a knížky?
Ty teď jdou stanou.
Stále čtu jenom dětem před spaním.
Myšák si vybral knížku
 Život na statku
 Ta moje cácorka přečetla svoji první knížku - Můj medvěd Flora
Obálka titulu Můj medvěd Flóra
a dneska si vybere další - první čtení.
Hodně mě překvapila.
Když chci, aby četla ze slabikáře tak to jsou boje,
ale knížku vezme do ruky každý večer a čte.
Ono mezi námi knížka je pro prvňáka hezky napsaná.
Má 3-4 řádky textu a na druhé stránce je vždy obrázek toho,
co se čte.
Je to taková krásná motivace.
Můj medvěd Flóra
Držte mi palce ať to letos stihnu a vystačí mi i vlna.
Byla bych ráda, aby děti měli stejnou barvičku dek.
Bude to pak v pokojíku vypadat dobře.

6 komentářů:

  1. První čtverečky jsem taky háčkovala, je z nich moc hezká deka. Ty druhé mi přijdou, že jsou menší a že je na ně asi větší spotřeba. Ale možná jen klame fotografie. Jsi šikovná Terezko, stíháš toho vážně hodně! Je fajn, že vedeš malou ke čtení, musí to být fuška s prvnáčkem! Moc Tě zdravím Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já z nich dělala malému děku do kočárku - budu muset nafotit a vložit na blog - kde ty časy jsou, kdy jsem ho vozila.
      Ty druhé jsou naopak větší, ale spotřebu netuším, ale dobrá poznámka dík za ni Marcelo. Budu muset zjisti spotřebu, abych pak neplakala, že mi chybí pár čtverečků na již hotové dece.
      Lásku ke knihám máme v rodině. Pamatuji si, jak můj děda na chatě seděl na verandě v křesla, na klíně naši pudlici a v ruce knížku a celé ráno četl. Každé Vánoce četl knížku Potopa - to byl takový jeho Vánoční zvyk. Moji rodiče nám ze sestrou četli každý den před spaním a já totéž dělám ze svými dětmi. Je to takový náš malý večerní rituál - večeře, podívat se na pohádky v televizi (děti mají rádi Déčko), umýt se a pak ještě chvilku čtení v postýlce. Napřed čte kousek ze své knížky ta naše Rozárka a pak čtu chvilku zase já - většinou si knížku vybere Myšák. Ještě musíme dočít knížku Manka, ale nějak nám to moc nejde. Nevím, ale nějak se do ní nemůžeme začíst. I knížky Rumcajs a Cipísek byly tak málo čtivé - přečetli jsem je, ale trvalo nám to děsně dlouho. Nevím možná je to jenom můj pocit.
      No a život s prvňáčkem je opravdu mazec, ale malá je šikovná a snaží se, takže úkoly nám jdou docela rychle.
      Měj se Tereza

      Vymazat
    2. Mně se jako prvnáčkovi moc líbila Honzíkova cesta, ta kniha měla i nádherné obrázky a Malý Bobeš. A pak taky Neználek. Znáš je také? Myslím, že by se líbily i dnešním dětem. A když už jsem četla sama, milovala jsem i Gabra a Málinka. Příhody dvou sestřiček.

      Vymazat
    3. Marcelo Honzikovu cestu máme, možná se k ní malá také dostane. Ve škole ji číst nebudou, paní učitelka volí jiné knihy, ale na jiných školách se čte, ale nově vidané - bez soudružek učitelek, družstva atd. nové vydání je přizpůsobené době. Malý Bobeš je zatím na tu moji cácorku moc težké čtení a Neználek také. Zatím vybíráme knížky s velkými písmeny a krátkým textem. Ve škole budou číst Děti z Bulerbinu a samozřejmně nebude chybět Robinson Crusoe.
      Já oblíbenou knížku neměla. Četla jsem co mi přišlo pod ruku. Teď se ale ráda vracím k Zvěrolékaři od Jamese Heriota a mám také ráda Betty MacDonaldové.

      Vymazat
  2. Ahoj Terezko, opakuji se, ale háčkované deky obdivuju. Líbí se mi, ale nevydržím... ;-)Ta tvoje pro maminku je fakt nádherná. :-) Je fajn, že čtete. také jsem svoje děti naučila milovat knížky. Ve družině vidím, jak se málo čte. Některé děti nejsou zvyklé, nevydrží ani 5 minut odpočívat, naslouchat textu... Ať ti jde práce od ruky. D. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dagmar, je to vše o rodičích. Dnešní doba je uspěchaná a rodiče nemají nebo spíš nechtějí si na dítě udělat čas a číst mu. Já jsem začala číst dětem hodně brzo. Napřed krátké pohádky a pak delší. Miluji ty chvilky před spaním. Snažím se jim číst každý den, i kdyby to byla jenom jedna stránka. Vybíráme takové knížky, které se líbí jak oběma. Pak jim pustím ještě pohádku na CD a při ní pomalu usínají - každý rok dostanou od Ježíška 1 až 2 CD z pohádkami - klasické pohádky - kupuji buď v Lidlu nebo Levných knihách - vyprávěné např. panem Högrem, panem Sovákem nebo panem Werichem. Děti je milují. Malej se zamiloval do Plaváčka a malé je to jedno, jen když to není Plaváček. Toho už má dost. Jeden čas ho malý poslouchal skoro každý večer.
      Znám pár lidí co dětem čtou, ale moc jich není. Je to také dané tím, že jim rodiče nečetli a sami nečtou.
      Háčkované deky miluji, ale jejich výroba je strašně prácná a pomalá. Snad je letos dokončím.

      Vymazat