úterý 7. října 2014

Tiramisu po Česku


Večer jsme s Rozárou dělily Tiramisu a jak jinak než po Česku.
Pravou italskou jsem nejedla,
asi k mé smůle.
Prvně jsem ji ochutnala u tety,
která ji dělá z maskarpone.
Potom jsem ji jedla u tchyně.
Ta používá místo maskarpone pomazánkové máslo.
Někde jsem četla, že do Tiramusi se dávají žloutky a likér.
To nepoužíváme,
mám strah ze salmonely.
Češi si Tiramisu přizpůsobili k obrazu svému.
Maskarpone je drahé a tak hledají náhrady.
Někdo používá pomazánkové máslo, jiný lučinu.
Já jsem ji dělala zatím 3x a pokaždé jinak.

První byla z pomazánkového másla a šlehačky.
Šlehačku a máslo jsem šlehala dohromady.
Nepřejte si, jak pak vypadala kuchyně.
Stříkalo to na všechny strany.

Pak jsem potkala kamarádku a ta mi povídala,
že ji dělá často a přidává tam tvaroh.
Takže druhá byla z jednoho pomazánkového másla, jednoho tvarohu a ze dvou šlehaček.
Šlehačky nejprve vyšlehá a pak opatrně přidává k pomazánkovému máslu, tvarohu a cukru.

Před 14 dny dělal můj brouček Tiramisu ve školce
a použili místo másla zakysanou smetanu a tvaroh.
Takže třetí byla ze zakysané smetany, tvarohu a šlehačky

No a pro ty, co neví jak se dělá stručný návod.
Budete potřebovat dlouhé curkrářské piškoty,
hrnek silné černé kávy
kakao na posypání,
práškový cukr,
2 šlehačky
a mělo by být maskarpone,
ale jak jsem psala někdo používá místo maskarpone lučinu, pomazánkové máslo, tvaroh nebo zakysanou smetanu.
Maskarpone by mělo být 0,5kg
pokud používáte pomazánkové máslo tak 2 másla
No a hlavně nádobu, do které tiramusi budete připravovat.

Já ji vyložím potravinovou folii,
na dno nakladete piškoty,
pokapete kafem,
pak dáte vrstvu  krému

Krém vytvoříte tak, že do misky dáme cukr s maskarpone nebo jeho náhradu a vyšleháme,
v další misce ušleháme šlehačku, kterou pak opatrně vmícháme do krému.

Na krém naskládáme další vrstvu piškotů,
pokapeme kafem
a nakonec krém.
Dáme stuhnout do lednice na alespoň 5 hodin.
Potom posypeme kakaem.

Žádné komentáře:

Okomentovat