pátek 31. ledna 2014

Pletená šála

Jako šála

Jako nákrčník

Knoflíky si malá vybrala sama


Tak jsem konečně dodělala první šálu, kterou jsem chtěla uplést hned po Vánocích, ale nějak jsem se  k tomu nedostala.
Je pletená do setu k čepičkám, které jsem dělala malé a malému k Vánocům.
Je jednoduchá, teplá a vypadá báječně na krku.
No a tady je i návod.
Je velice jednoduchý.

Budete potřebovat:
Vlna: Yetty od Vlnapu –stačí jedno klubíčko
Jehlice č. 5
Mám dvě velikosti – menší pro děti do cca 4 let (údaje v závorce) a pak větší. Zkoušela jsem tomu našemu dvouletém prckovy již hotovou šálu a neseděla mu na krku. Měl to tam hodně nechumlané a necítil se moc dobře, tak jsem ubrala. Zatím ji ještě pletu.
Celou šálu pleteme hladce – lícové i rubové řady

Nahodíme na jehlici 20 očí (16 očí) a pleteme hladce.
Pokud budete chtít pouze klasickou šálu,  tak pletete rovně cca 105 cm a pak volně uzavřete.
Nebo pokud jako já chcete variabilní  šálo-nákrčník tak postupujte takto:
V 9 řadě budeme tvarovat knoflíkové dírky – upleteme krajové oko, pak 2 oka hladce a 3 oko uzavřeme přetažením, dále pleteme 12 očí (8 očí) hladce 13 oko (9 oko) uzavřeme, pak ještě 2 oči hladce a krajové oko.
10ř. pleteme hladce a oko před dírkou rozpleteme
Dále pleteme opět hladce. Šálu volně uzavřeme po 105 cm.

Šálu lze nosit několika způsoby, jako klasickou šálu nebo po zapnutí knoflíčků vznikne krásný nákrčník, který může nosit i dospělá osoba.

No a knoflíčky jsou mojí další vášní, ale o tom někdy jindy.
Mějte krásný poslední pracovní den v  tomto týdnu.
 


1 komentář:

  1. Hezká šálka:-), také se na jednu s knoflíky chystám - snad najdu v syslírně nějaký materiál podle přestav. Knoflíky miluji a mám jich slušnou zásobu:-) Hezký první únorový víkend. Zuzana

    OdpovědětVymazat