neděle 21. července 2013

Hurá, rostou borůvky

Včera mi moje babička přinesla misku borůvek, které dostala od svoji švagrová na koláč. Vždy děláme kynutí koláč s drobenkou. Teda spíš ho vždy peče babička. Ale jak je takové horko a babča už není nejmladší, tak se jí do toho nechtělo.
Naštěstí mi moje mamka v pátek přinesla novou Praktickou ženu. Při jejím listování jsem narazila na článek o koláčích. Recept byl jednoduchý a výsledky na obrázku vypadaly úžasně. Tak jsem ho zkusila.
Základní recept je 300g hladké mouky,15g krystalového cukru, 2 špetky soli,150g másla, 1 vejce a 50-60ml studené vody.
V míse smícháme hladkou mouku se solí a cukrem, propracujeme s máslem, jedním celým  vejcem a vodou-její množství závisí na velikosti vejce. Vypracujeme hladké těsto a necháme ho alespoň 1 hodinu v lednici.
No a tady je výsledek.
Už se těším, až vyzkouším  variantu z červeným rybízem.

2 komentáře:

  1. Hmm, borůvkový bych si dala:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám štěstí, že mám tak hodnou tetu. Loni nám přinesla lavor boruvek. Letos zatím jenom 1l. Prej noc nerostou, protože je sucho. Ona strašně ráda chodí do lesa na borůvky. Jsem ráda,že na ně nemusím s těma dvěma capartama. To bych asi pak týden jenom prala a drbala děti od borůvek.

      Vymazat